بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اردبیل، قادر تقیزاده معاون گردشگری این استان امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۶ با یادآوری استفاده از ظرفیت استادان استانی در برگزاری دورههای آموزشی، اضافه کرد: «به منظور ارتقای دانش فعالان حوزه گردشگری، دورههای آموزشی با حضور استادان کشوری و مشارکت موسسات ملی برگزار میشود.»
معاون گردشگری اردبیل با تاکید به اینکه آموزش ضرورت ارتقای خدمات گردشگری است، اضافه کرد: «به همین منظور از حضور اصغر ژیان دربندی برای برگزاری کارگاههای آموزش هتلداری در بخشهای مختلف حسابداری، رستوران، چیدمان و طراحی، پذیرش مهمان، بازاریابی، برگزاری مراسمهای خاص، انبارداری و لاندری استفاده شده است.»
او با تاکید به اینکه در این دوره فعالان گردشگری، دانشجویان رشتههای مرتبط با گردشگری، مالکان رستورانها و مراکز پذیرایی بین راهی و هتلداران حضور دارند، اضافه کرد: «این دوره در مجتمع پذیرایی عالی قاپو برگزار شده تا مراکز اقامتی و پذیرایی با نحوه پذیرایی نیروهای آموزش دیده و نحوه چیدمان بخشهای مختلف یک مرکز اقامتی و پذیرایی آشنا شوند.»
تقیزاده با اشاره به برنامهریزی برای برگزاری سایر دورهها در شهرستانها دیگر ادامه داد: «با توجه به محدودیت اعتباری میراثفرهنگی، انتظار داریم فرمانداران اعتبار مناسبی برای بخش آموزش گردشگری اختصاص دهند.»
معاون گردشگری اردبیل اعتبار اختصاص یافته برای بخش آموزش گردشگری استان در سال جاری را 50میلیون تومان عنوان کرد و افزود: «در نظر داریم این اعتبار ملی را به صورت یارانه در اختیار موسسات همکار آموزشی قرار دهیم.»
او به ضرورت تداوم آموزشها برای گروههای مختلف مرتبط با گردشگری اشاره کرد و گفت: «از جمله آموزش مراکز پذیرایی و بینراهی، رستورانها، عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر، رانندگان فرودگاهی و رانندگان بین شهری ضرورت ویژه دارد.»
تقیزاده از برگزاری دوره آموزشی ویژه مراکز رفاهی بین راهی خبر داد و تاکید کرد: «موضوع آموزش بهجد دنبال میشود و از موسسات همکار درخواست شده تا به کیفیتبخشی آموزشها توجه داشته باشند.»
همچنین در این مراسم اصغر ژیان دربندی پدر هتلداری نوین ایران نیز به ضرورت اعمال سیستم مناسب گردش کار در هتلها تاکید کرد و افزود: «وجود سیستم مناسب گردش کار خطاها و سهلانگاری کارکنان را به حداقل میرساند.»
ژیان دربندی با بیان اینکه هتل از دو بخش پیدا و پنهان برخوردار بوده و بخش پنهان در واقع نظمدهنده هتل است، اضافه کرد: «لازم است مدیران هتلها به بخش پنهان مدیریت هتل توجه داشته باشند.»
او با بیان اینکه در هتلداری موضوع احتکار بیمعنی است و احتکار برای هتلها زیانده خواهد بود، ادامه داد: «تمام خدمات، برنامهها و اقدامات هتلها باید با هدف سود اقتصادی و به حداقل رساندن هزینهها باشد.»
ژیان دربندی بهضرورت آموزش کارکنان هتلها تاکید کرد و گفت: «به تجربه ثابت شده با آموزش مناسب بسیاری از هزینهها مدیریت شده و زمینه سود اقتصادی برای هتل تسهیل میشود.»
انتهای پیام/